7 Ağustos 2012 Salı

KÜNEFE


Merhabalar…….

 Bir akşam haberleri idi sanırım yanlış hatırlamıyorsam eğer….Baktım evde kolay künefe yapımını anlatıyordu….Hemen kulak kabarttım ve söylenenleri dikkatli dinlerken hafızama yerleştirdim….Tabii ki eve gelince doğru tarifleri yazdığım deftere de notumu aldım. Ondan sonra defalarca yaptığım tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

  • Malzemeler
    500 g tel kadayıf
    250 g tereyağı
    Dil peyniri ya da tuzsuz kaşar peyniri ya da künefe peyniri
  • Şerbeti için:
    2 su bardağı tozşeker
    2 su bardağı su
    Bir kaç damla limon suyu

Hazırlanışı
İlk önce şerbetini hazırlayın soğumaya bırakın.
Tel kadayıfları iyice açıp parçalayın, Tereyağını eritin kadayıfa iyice yedirin, yanmaz tavaya yarısını yerleştirin üstüne iyice bastırın ve onun üstüne dil peynirini veya tuzsuz kaşar peynirini ya da bulabilirseniz künefe peynirini yerleştirin, onun üstüne de kalan kadayıfları yerleştirip iyice bastırın. Ocağı kısık ateşe getirin ve yavaş yavaş ilk önce altını sonra tabak yardımı ile çevirip üstünü pişirin. Piştikten sonra soğuk şerbeti üstüne dökün. Servise hazır.

Afiyet olsun…………

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder